torsdag den 2. april 2015

Hippiemarked, Mercedes Benz og fedtet hår

Wednessday night market

Vi ankom til Melbourne om aftenen d. 25 marts, hvilket var lige i tide til sæsonens sidste Wednessday Night Market.


Markedet var i princippet rigtig lækkert, med duften af alverdens krydderier fra madboderne som spredte sig imellem kunst, biler og vintage tøj og alt der imellem.
Mange af boderne havde super lækkert hippiegøjl som i mindste fald var fristende. Jeg har dog rejst mange af de steder hvor sælgerne har købt deres interiør, hvorfor jeg vidste at alt blev solgt til mildest talt overpris. Så da en mand prøvede at sælge mig nogle læderindbundne notesbøger som tydeligt bar et rajasthani præ, var min respons "I know what that one costs in Udaipur," og hans store sælger-smil forsvandt som dug for solen og han trak sig meget hurtigt tilbage.

Fra den ene yderlighed til den anden: 

Dagen efter blev brugt på noget endnu dyrere end læderindbundne bøger solgt på et hippiemarked langt væk fra oprindelsessted. Jeg gik med drengene fra den ene bilforhandler til den anden,og kiggede på, og sad i, lækre køretøjer, og drømte om en dag at have råd til en taglejlighed på 23 etage i et af byens mange højhuse samt en Mercedes Cabriolet.

I samme område som var præget af Rols Royce og Penthouse-lejligheder, lå denne lysekrone-butik.
Min indre prinsesse gik lige amok! 



En lidt sjov detalje her i Melbourne er dette mærke, som er på mange af menukortene.
BYO er eftersigende en forkortelse af Bring Yor Own, og er altså resturentens tilladelse
til kunderne om at tage egen vin med. 

In the meantime nede på jorden:

Jeg er her på billedet på dag nr. 7 uden hårvask. Anders frister med velduftende sæbe, men jeg er stædig, og nu er det to uger siden, og jeg har simpelthen ikke lyst til at tage en selfie og smide på nettet. grund? *indsæt backpacker-hippie bullshit* Iv? Ja.

Og så er Ariel blevet opgraderet, så hun nu matcher bilens lettere nørdede selskab lidt bedre.

Lige nu sidder jeg i bilen og hører Thriller med Michael Jackson for tredje gang i dag. Vi har forladt Melbourne, og Landskabet bliver mere og mere tørt at se på, som vi kommer mod nord. Vi er nu på vej til The Snowy Mountains, hvor vi skal vandre rundt før turen går mod "Peters Gård", som er drengenes gamle arbejdsplads.  

3 kommentarer:

  1. Hej Patricha.
    Det ser ud som om du har en god tur med nogle gode rejsekammerater.
    Når du en af dagene skal i bad, skal du lege "Mythbuster".
    Efter sigende vil vandet snurre venstre om (mod uret) når det løber ud af vasken hvor du er - du står med hovedet nedad, og jorden snurrer den forkerte vej rundt. *smil*
    Herhjemme snurrer vandet med viserne på uret.
    Kærlig hilsen far.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det går rigtig godt. hovedet nedad, og benene opad ;)
      jeg skal nok tjekke, næste gang jeg er i nærheden af en sådan luksusting som en bruser..

      Slet
  2. Jeg glemte at fortælle, at Rune, Tobias og jeg er ved at planlægge vores tur til sommer, og vi kører mandag i uge 27.
    Så jeg kommer nok først hjem i starten/midten af uge 28.
    Rune og Tobias vil se om de kan nå at komme til lørdag aften.
    // far

    SvarSlet